Saygıdeğer Öğretmen ,öğrenci ve velilerimiz;
"Okul, öğrencileri sosyal hayattaki çeşitli rollere hazırlayan ve kendine özgü özelliklere sahip bir insan topluluğu ve sosyal bir sistemdir.
Okul, aynı zamanda hizmet üreten bir kurum olarak girdileri, işleme süreci, çıktıları ve etkileri yönünden diğer kurumlardan da farklıdır.
Yaşadığımız hayatın bir şubesi, bir aksi olan okullarda; Öğrenciler yüksek duygulara sahip, ideallerinin peşinde koşmaktan zevk alan, saygılı , merhametli, fedakâr, ahlaklı kısaca kadim değerlerine sahip çıkan her açıdan olgun insan olma donanımlarıyla da, başkalarına öykünmeden özgün duyuş ve yaşayış tarzlarıyla da ideal bir nesil yetiştirme hedef edinilir.
Ayrıca Sosyal ve kurumsal bir kimliğe sahip olan okullarda öğrenmeye kılavuzluk yapan, sonuca değil sürece odaklı olan ,bireysel zeka ile birlikte kolektif zekadan da faydalanan ,eğitim yuvalarında hayat yeni bir bakış açısıyla değerlendirilir.
Öğretmenlerimiz, güçlü bir alan bilgisine, formasyona ve genel kültüre sahip olduklarında, ortak bir konuda veya sorunda bazen belirli yetkinlik bilgisine sahip meslektaşlarıyla , birlikte hareket ettiklerinde bazen de Farklı alan bilgisine sahip meslektaşlarıyla da farklı yaklaşımlarla bağımsız çalışıp ta var olan bilgiler harmanlandığında yenilikçi bir imkan ve yeni bir bakış açısı geliştirirler.Bilgi ile ahlak arasındaki bağlantıya aşırı dikkat ederek öğrencilerin var olan potansiyel güçlerini doğru tanımlayan, güçlü yanlarını da ortaya çıkarmaya başladıklarında öğrencilerin yüreğine dokunurlar. "Her öğrenci öğrenebilir" ," Vazgeçilecek öğrenci yoktur." ve "Bu potansiyeli nasıl daha iyi hale getirebilirim?" Sorusuna da cevap arayan, sorgulamayı öğreten, eleştirel düşünmeyi,araştırma ve öğrenme kültürü becerisi de kazandıran Öğretmenlerimiz, öğrencilerin ruhlarını sanatçı edasıyla şekillendirirler ve rol model olurlar.
Ders işlerken saatteki zaman dilimine değil, hissedilen zaman dilimine odaklanan eğitim ve öğretimin temelinin de merhamet olduğu unutulmadan farklı etnik, dini, siyasi, ekonomik ve kişilik özelliklerine sahip öğrencileri aynı amaç doğrultusunda yönlendirildiğinde, insan potansiyelini verimli kullanılır ve öğrenme de bir hayat tarzı haline gelir.
Çocuklarımız okulda, sosyal çevrede ve ailede eğitilir ve hayata hazırlanır. Ailede verilen eğitim, destek ne kadar güçlü, olumlu olursa, çocuklarımız; sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getiren, bedenen, zihnen, ahlaken, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişip sağlam bir kişiliğe ve özgün bir karaktere sahip olurlar.
Çocuklarımız ailede sınırlarını bilen,tutarlı, kendine güvenen, etik değerleri olan, duygusal zekası gelişen, içten denetimli olan, yapıcı ve verimli kişiler olarak da yetişir.
Ayrıca ailede çocuğun halinden anlama, paylaşma varsa, ailede ilişkiler dürüstlük, hoşgörü ve İş birliği üzerinde yürüyorsa, çocuk da olduğu gibi kabul ediliyor, başkalarıyla kıyaslanmıyorsa ve "Çocukta karşılıksız sevilmeye, değer verilmeye layıksın." düşüncesi oluşuyorsa bu değerler sayesinde ,çocuğun ,kendini mutlu hissedecek ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak meslekler seçmesi böylece hayata hazırlanması, hayata atılması daha kolay olacaktır."
bu duygu ve düşüncelerle tüm paydaşlara hayırlı tatiller dilerim.
Selami DEMİR
Okul Müdürü